MOMENTS TO CHERISHED

Daisypath Anniversary tickers

INDESCRIBABLE MIRACLES

Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday 28 June 2011

:: Our Simple Dinner ::


jenuh la dok pikir2 nak masak menu ape ek utk malam nih...

 act, aku suke sangat bila nak makan mesti ada hidangan lauk yang complete...maksudnya mesti ade kuah, sayuran and anything like ikan goreng ker...ayam goreng ker kan tapi tula, masak banyak2 karang dh tak habis pulak...dah membazir...


hmm...


pikir punye pikir haaaaa...

tiba-tiba teringat, dah lama tak masak lauk sardin... so, i decided to cook sardines and fried egg..^_^




*

*

*

*

*

*

*




before i started to cook, this little sufi being cranky all the time...

she refused to stay in front of TV to play by herself...

nak aku entertain dia jer...ni belum pandai jalan lagi nih...

phewww...

memang seminit tak tau nak 'dok diam-diam'...


tengok la tu...




aku belum ke dapur lagi, dia dulu dah sibuk nak ke dapur... 



dah berenti sbb aku nyakat buat bunyi..."meowww"...hihi




 kantoi sudah... dia tau aku yg buat bunyi tu...;p




chakkk...



dah mula dah...haippp...nak kemana pulak tu??







*

*

*

*

*

*

*



sudahnye aku hangkot bawak  ke dapur teman aku...



pandai sufi 'dok diam-diam' bila teman momma... gud girl... ^_^





okeyy...



bahan2 utk dimasak 





kentang harus digoreng dulu ekk...









untuk telur x payah bsusah payah nk bubuh banyak bahan2..senang...

alamak...

lupe nak snap gambar... telur ni aku bubuh sos tiram ( kasi lebih sikit) + kicap manis + kicap pekat
... garam agak2 sbb sos tiram pn dh masin



bawang harus banyak...baru sedap!!!

*

*

*

*

*

*

*


hasilnya


*

*

*

*

*

*

*


tadaaaa....

ready to served...

cewahh...







korang mesti gelak kan sbb telur aku "hitam giler"...
well, jangan salah faham...telur tu hitam bukan sbb dia 'hangus' okeyyy...
kalau dh bubuh sos tiram + kicap pekat mmg macam ni lah hasilnya...^_^



ni namanya "telur goreng CAPLOK"...try la...
pada aku laa...sedappp!!! makan dgn nasi kosong je pn layannn!!!




*

*

*

*

*

*

*



sampai kesudah...



mmmuuaahhh!!!



setia bersama teman momma dia sampai selesai sume...




okey la, itu aje untuk kali ini...






l o v e
~mommaSUFI~

No comments:

Post a Comment